برگزاری جشنواره و فستیوال در شهر اصفهان

همانطور که می دانید برگزاری جشنواره در اصفهان یا اجرای همایش، سمینار و کنفرانس در واقع یک گردهمایی رسمی بزرگ است که هر کدام با هدف خاصی برگزار می شود. زمانی که کنفرانس، سمینار یا جشنواره ای در راه است و شما مهمانان را دعوت کرده اید، موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از برگزاری رویداد به دقت در نظر گرفته شود و برای آن برنامه ریزی کنید. که قطعا یکی از مهم ترین بخش های سازماندهی و برگزاری فستیوال در اصفهان، انتخاب محل مناسب برای برگزاری آن است. تمامی جشنواره ها، همایش ها و گردهمایی های رسمی نیاز به پذیرایی و مراسم دارند تا برنامه برای مهمانان خسته کننده نباشد.

در این مقاله خلاصه ای از تمامی نکات مهم و طلایی برگزاری جشنواره در اصفهان و همچنین برگزاری همایش ها، سمینارها و کنفرانس ها را بیان می کنیم. پس تا پایان این مقاله از سایت تالار شریعتی با ما همراه باشید.

برگزاری فستیوال های بین المللی در اصفهان

هنگام برنامه ریزی و اجرای برنامه یک همایش، سمینار، کنفرانس، جشنواره و یا فستیوال های بین المللی، موارد و نکات زیادی وجود دارد که به جذابیت این رویداد کمک می کند. از جمله: زمان و تایم برگزاری برنامه رویداد، توجه به محل و سالن برگزاری رویداد. همچنین باید از مهمانان دعوت کنید تا در مکان مناسب خود قرار گیرند، میزبان باید با تجربه و خوش صحبت باشد و خود را برای سخنرانی آماده کرده باشد. توجه به تهویه مطبوع و مناسب محیط، تنظیم لیست مهمانان به عنوان کارفرمای شناخته شده، استفاده از سازمان خدمات با تجربه و مهارت و مهمان نوازی و… همه این موارد در برگزاری فستیوال در اصفهان اهمیت دارد.

بنابراین، اگر یک رویداد بین المللی را برنامه ریزی می کنید که نیاز به پذیرایی و جشن برای برگزاری جشنواره در اصفهان دارد، حتما به انتخاب سالن کنفرانس دقت داشته باشید.

به یاد داشته باشید که هیچ مراسم و جلسه ای بدون پذیرایی، رسمی و مودبانه نخواهد بود. زیرا احترام به میهمانان مستلزم ارج نهادن به حضور و جلب نظر آنان حتی با خدمات پذیرایی بسیار کوتاه و مفید است. قبلا این مراسم به صورت سلف سرویس یا با توزیع بشقاب پذیرایی بین مهمانان انجام می شد. اما امروزه پذیرایی تشریفاتی از تمامی مجالس توسط شرکت های تشریفاتی یا سالن های آمفی تئاتر انجام می شود.

در ابتدای عملیات کارفرما باید تعداد مهمانان، نوع بسته بندی و نوع پذیرایی را به میزبان اطلاع دهد تا بدون نگرانی قبل از برگزاری فستیوال در اصفهان به صورت منظم و یکپارچه آماده و تهیه شوند. خدمات، رویدادها و سرگرمی ها باید مطابق با بودجه، سلیقه و مقرون به صرفه بودن کارفرما باشد و از هزینه های بیش از حد خودداری شود.

برگزاری انواع رویداد های فرهنگی در اصفهان

برگزاری جشنواره ها و انواع رویدادهای فرهنگی به دلیل ظرفیت های متفاوت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه مردم و مسئولان شهرهای مختلف از جمله اصفهان است. یک جشنواره اگر درست برنامه ریزی و اجرا شود می تواند تاریخ یک شهر را تغییر دهد.

کمتر کسی پیدا می شود که نام جشنواره نورها در لئون را نشنیده باشد. جشنواره ای که شاید از نام شهر هم مشهورتر باشد. جشنواره نور لیون فرانسه هر ساله میلیون ها بازدید کننده را از سراسر جهان جذب می کند که به این شهر می آیند تا شاهد نمایش شاعرانه نور، رنگ و فناوری باشند. اما برای موفقیت در برگزاری جشنواره در اصفهان نکات زیادی وجود دارد که باید به درستی به آن ها توجه کنیم. این طرح ها ممکن است برای هر جشنواره متفاوت باشد، اما برخی از جنبه ها در برنامه ریزی بسیاری از فستیوال ها مشترک است.

می توان گفت مهمترین گام در برگزاری فستیوال در اصفهان یا برگزاری هر رویداد اطلاع رسانی درست و به موقع است. سعی کنید رسانه مناسب و محل برگزاری درستی را انتخاب کنید و با توجه به بودجه خود از آن نهایت استفاده را ببرید. بازاریابی محیطی، تبلیغات در سایت های مختلف و مرتبط با شبکه های اجتماعی و اینترنت را فراموش نکنید. به خصوص اگر این یک رویداد عمومی است و در حال فروش بلیط هستید، باید با اطلاعات دقیق و درست، مخاطبان و مشتریان خود را به خرید بلیط در اسرع وقت تشویق کنید.

برگزاری جشنواره های آیینی و ملی

جشنواره ها و هنرهای هر ملیت و کشوری بازتابی از فرهنگ، جهان، ارزش ها و باورهای آن منطقه است. در واقع برگزاری جشنواره در اصفهان، سبک و منش خاص مربوط به این شهر تاریخی را نشان می دهد و اصول خود را دارند و همین تفاوت ها و جزئیات است که باعث زیبایی، جذابیت و درک بهتر فرهنگ های مختلف می شود.

هنرها و آیین های برخاسته از بطن و فرهنگ مردم هر کشور و یا شهر که در ایام خاص مانند ماه محرم و اربعین حسینی برگزار می شود، پرشور، شلوغ و البته تاثیرگذار و ارزشمند است. در این مراسم بیش از هر زمان دیگری مردم در کنار هم هستند و این نکات به رشد و توسعه خردمندانه و مدبرانه هنرهای ملی و دینی نقش و جایگاه ویژه و روشنی می بخشد.

مرکز تخصصی تالار شریعتی به عنوان یکی از بهترین سالن های کنفرانس برای برگزاری فستیوال در اصفهان تشکیل شده است. مکانی که سعی در آموزش، معرفی، نوسازی، حمایت و اعتبار بخشی به این هنر متنوع و مردمی دارد.

معرفی جشنواره های سالانه اصفهان

هر ساله جشنواره ها و فستیوال های بسیاری در شهر اصفهان برگزار می شود، که از جمله آن ها می توان به جشنواره نوروز و گل و گیاه اصفهان، جشنواره فناوری انرژی خورشیدی، نمایشگاه اتوکام و … اشاره کرد.

مهم ترین نکته ای که در برگزاری فستیوال در اصفهان باید در نظر بگیرید، سالن همایش در اصفهان و تعداد صندلی های اتاق جلسه است. سعی کنید اندازه و نوع سالن را با توجه به اندازه و تعداد مهمانان برنامه ای که می خواهید میزبانی کنید انتخاب می کنید.

دومین نکته مهم این است که مکان محل برگزاری جشنواره در اصفهان بر روی نقشه مشخص شده باشد. اگر سالن کنفرانس در یک منطقه شهری پرتردد باشد و یا دور از مرکز شهر قرار بگیرد، می تواند بر کیفیت برگزاری تاثیرگذار باشد. همیشه زمانی را برای برنامه انتخاب کنید که در هیچ جاده ای حادثه ترافیکی وجود نداشته باشد، در این صورت آدرس سالن آمفی تئاتر اهمیت پیدا می کند.

به طور کلی می توان بیان کرد که انتخاب مکان مهمترین بخش سازماندهی این فعالیت ها و جلسات است. تیم تالار شریعتی قادر به برگزاری فستیوال در اصفهان و مدیریت بهترین و بزرگترین رویدادهای بین المللی، جشنواره ها، کنفرانس ها، افتتاحیه ها و اختتامیه ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته