برگزاری سخنرانی انگیزشی ، آموزشی و علمی

برگزاری سخنرانی انگیزشی در سالن های مخصوص اجرای این برنامه ها انجام می شود. در سالن های برگزاری این مراسمات، نیاز به وجود امکانات و تجهیزات به خصوصی وجود دارد که روند اجرای این برنامه ها را تسهیل می کنند. به همین منظور استفاده از شیوه های اصولی راه اندازی این سالن ها مورد توجه قرار گرفته است. در این شیوه ها به اصول زیبایی شناختی، کاربردی و کیفیتی فضای برگزاری همایش های علمی و جلسات کاری توجه می شود.

بخش بندی مناسب فضا

در راستای برگزاری سخنرانی آموزشی در نظر گرفتن بسیاری از فضاهای ضروری در محیط اهمیت دارد. از میان این فضاها می توان به سرویس بهداشتی های مجموعه اشاره کرد که در هر مکان عمومی ایجاد می شوند. اتاق های فرمان و کنترل صوت و تنظیمات فنی نیز در این میان دسته بندی شده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. در هر یک از این اتاق ها به امور مختلفی رسیدگی می کنند تا روند اجرا و برگزاری سخنرانی علمی حرفه ای تر شود.

اتاق آماده سازی مجریان برنامه نیز از مهمترین قسمت های این مجموعه ها است که اغلب در پشت صحنه قرار می گیرد. وجود بخش پذیرش نیز برای راهنمایی شرکت کنندگان در این مکان ها بسیار مهم تلقی می شود و امکانات متعددی برای این فضاها در نظر گرفته خواهد شد. برای تسلط بیشتر بر روند اجرای برنامه های همایشی مختلف در این سالن ها، آماده سازی این فضاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

طراحی سالن همایش

برگزاری سخنرانی تخصصی در هر شهر در قالب فرهنگ های موجود در منطقه انجام می شود. در هر یک از این جلسات در نظر گرفتن فضایی متناسب با ویژگی های فرهنگی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این خصوص بهره گیری از المان های فرهنگی مربوط به منطقه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. ویژگی های قومی، فرهنگی و مذهبی در هر یک از این سالن ها مورد توجه قرار داشته و دیزاین سالن بر این اساس صورت می گیرد. استفاده از ویژگی های بومی معماری ایرانی نیز در سالن های برگزاری سخنرانی انگیزشی ساختار این فضاها را تکمیل می کند.

چیدمان صحیح صندلی های سالن برگزاری سخنرانی آموزشی

در هر یک از این جلسات، افراد بسیار زیادی حضور به عمل می آورند؛ به همین خاطر نحوه چیدمان صندلی های سالن باید به گونه ای باشد که همه آن ها بهره لازم از اجرای این برنامه ها را ببرند. به این ترتیب بازدهی این همایش ها به حد مطلوب می رسد. به علاوه چیدمان صندلی ها در یک محیط، دکوراسیون کلی و ظاهر نهایی سالن را تعیین می کند. به همین خاطر در نظر گرفتن استانداردهای کیفی در چینش صحیح این اجزا اهمیت دارد.

نحوه چینش صندلی ها بر اساس مدل هر صندلی و ابعاد آن انجام می گیرد. در این جا به دو فاصله توجه می کنند. اول فاصله عرضی و دوم فاصله بین ردیف ها در این زمینه مورد توجه است. در صورتی که به این مسئله توجه نشود، از فضای کلی سالن استفاده بهینه نخواهد شد. به این ترتیب ظرفیت سالن کاهش پیدا خواهد کرد. این روزها از سبک های چیدمان قاره ای برای تعبیه صندلی های سالن های برگزاری سخنرانی علمی و همایش های مختلف استفاده می کنند.

عایق سازی سالن برگزاری همایش

محل برگزاری سخنرانی تخصصی باید از نظر صوتی عایق کاری شده باشد. ویژگی آکوستیک در این سالن ها با استفاده از ابزار و تجهیزات به خصوصی ایجاد می شود. به این ترتیب بازدهی هر یک از این مراسم ها به حد مطلوب می رسد. برای اجرای هر همایشی، ایجاد سکوت در فضا یک رکن اساسی به شمار می رود. به این ترتیب استفاده از ابزارآلاتی که از ورود صداهای مزاحم به محیط جلوگیری کند، ضرورت دارد. در این مکان ها از دیوارپوش ها و کفپوش های آکوستیک و باکیفیتی استفاده می شود که این نیاز را در سالن های همایش برآورده می سازد.

یکی از متریال رایج در این زمینه، پشم شیشه نام دارد که با قابلیت های منحصر به فردی در راستای عایق سازی صوتی محیط های مختلف همراه می باشد. اما برخی از معایب این متریال، استفاده از آن را در محیط های سر بسته محدود کرده است. این روزها از پشم سنگ برای این منظور بیشتر استفاده می کنند که از عبور صدا در این سالن ها جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از سیستم های صوتی حرفه ای

در سالن همایش اصفهان، سخنرانی های متعددی انجام می شود؛ در طول این سخنرانی ها افراد مختلف اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند؛ اما با حضور جمع کثیری از شرکت کنندگان، صحبت کردن بدون سیستم های صوتی و میکروفن های قوی امکان پذیر نخواهد بود. از این رو در این مکان ها از تجهیزات صوتی حرفه ای استفاده می شود. به جز میکروفون ها، بلندگوهای قوی که صدای سخنرانان را در کل سالن منتشر می کنند نیز در این میان جای می گیرند.

در این خصوص به فرایند نصب این سیستم ها نیز در محیط توجه خاصی می شود. به این ترتیب استانداردهای صوتی محل برگزاری این مراسم ها به بهترین نحو رعایت خواهند شد. نصب آن ها باید به گونه ای انجام شود که صدا به صورت یکنواخت در همه بخش های محیط پخش شود. انواع بلندگوهای سالنی در مدل های دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از آن ها با قابلیت تنظیم در سیستم صوتی سالن به کار رفته و از اتاق فرمان کنترل می شوند.

استاندارد ورودی و خروجی سالن

سالن کنفرانس اصفهان کلیه استانداردهای یک سالن همایش مناسب را در بر می گیرد. یکی از مهمترین مولفه هایی که در این سالن رعایت شده است، ورودی و خروجی مناسبی است که در بخش های مختلف سالن ایجاد شده و تردد افراد را در فضا تسهیل می کند. این بخش ها باید به صورت مجزا از درب اصلی در هر یک از این سالن ها وجود داشته باشند. به این ترتیب در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه آسیب های جانی به وجود نیامده و انتقال افراد به محیط خارج از سالن به سادگی انجام می پذیرد.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص برخی از استانداردهای احداث  راه اندازی تالار شریعتی اصفهان اطلاعاتی ارائه کردیم. با وجود چنین قابلیت هایی برگزاری انواع برنامه های علمی، همایشی و…. در این مکان به بهترین نحو انجام می شود. شرکت کنندگان با حضور در این سالن ها بهترین استفاده را از برنامه های مربوطه به عمل می آورند. این سالن با ابعاد مناسبی طراحی شده است و ظرفیت قابل توجهی دارد. به این ترتیب بسیاری از نیازهای شما را در خصوص برگزاری مراسمات مختلف پاسخگو خواهد بود. هزینه های به صرفه این تالار نیز یکی از مهمترین مزایای برگزاری جلسات مختلف در آن به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته