تاثیر تجهیزات و سن مناسب سالن در اجرای سخنرانی

تجهیزات سالن همایش همواره نقش موثری در برگزاری جلسات کاری، آموزشی و… دارند و به همین خاطر باید با در نظر گرفتن نیازهای این سالن ها انتخاب شوند. سالن شریعتی اصفهان با در نظر گرفتن نیازهای یک سالن کنفرانس حرفه ای، بهترین خدمات را به مراجعین ارائه می دهد. تجهیزات صوتی، تصویری، نورپردازی و… در این خصوص مورد توجه قرار دارند.

این تجهیزات هر روز پیشرفته تر شده و با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا ارائه می شوند. برای طراحی این سالن ها همواره مدرنیزه فضا نیز مورد توجه مسئولین امر قرار دارد. به همین خاطر در حین انتخاب هر یک از تجهیزات سالن کنفرانس به رعایت اصول زیبایی شناسی و مدرنیزه این فضاها نیز توجه می شود.

تجهیزات کلی سالن کنفرانس

 سن تالار شریعتی اصفهان از تجهیزات بسیاری برخوردار است که کلیه نیازهای سخنرانان را برآورده می سازند. مهمترین دسته بندی های این تجهیزات به شرح زیر هستند:

  1. سیستم های پخش و ضبط صوت
  2. سیستم های مخصوص نورپردازی
  3. سیستم های پخش تصاویر
  4. تاسیسات مکانیکی و الکترومکانیکی

کیفیت هر یک از تجهیزات موجود در این سالن ها، بر نحوه برگزاری کنفرانس ها و سخنرانی ها تاثیر می گذارند. در صورتی که این سالن ها از هر نظر بی نقص باشند، بدون شک بازدهی این گردهمایی های چند صد نفره نیز افزایش می یابد. کیفیت این تجهیزات در کنار زیبایی ساختار آن ها، شرایط مورد نیاز برگزاری این جلسات را فراهم می کند. به جز این موارد، فاکتورهایی مانند چیدمان وسایل، انتخاب رنگ بندی کف پوش ها و صندلی ها، هماهنگی طرح ها و… نیز در این سالن ها مورد توجه قرار می گیرد. در ادامه تک تک اجزای مورد نیاز برای برگزاری انواع سخنرانی را بررسی می کنیم.

اهمیت استفاده از سیستم های پخش صدا

برای برگزاری سخنرانی ها و همایش های بزرگ، فراهم کردن سیستم های صوتی اولین قدم است! این سیستم ها، صدا را در میان جمعیت انبوه سالن گسترش داده و سبب تسلط بیشتر واعظان و مدرسین همایش ها بر جمعیت می شوند. پیش از اجرای این سیستم ها، کارشناسان و تکنیسین های مربوطه، نظارت کاملی بر تاسیسات برقی سن و سالن اصلی انجام داده و تنظیمات مورد نیاز برای نصب این سیستم ها را اعمال می کنند.

در این بخش از نقشه های مخصوص نصب این سیستم ها نیز استفاده می شود که فرایند نصب را ساده تر خواهند کرد. در این نقشه ها محل دقیق قرارگیری صندلی ها و سیستم های صوتی را مشخص می کنند؛ به این ترتیب در حین برگزاری انواع سخنرانی انگیزشی، آموزشی، جلسات کاری، دینی و مذهبی و… مشکلی در زمینه انتقال صدا به وجود نمی آید.

این سیستم های صوتی زیرشاخه های بسیاری داشته و دستگاه های متعددی برای پیاده سازی آن ها در محیط نصب می شوند. از میان آن ها می توان به باندها، بلندگوها و… سایر اجزای این مجموعه اشاره کرد. در نظر گرفتن هارمونی مناسب نصب این تجهیزات با دکوراسیون محیط نیز یکی از مهمترین موارد نصب سیستم های صوتی در سالن است.

استفاده از تجهیزات نورپردازی  

انواع سیستم های نورپردازی با هدف تامین نور مورد نیاز در این سالن ها در بخش های مختلفی از محیط نصب می شوند. در این زمینه رعایت استاندارد نور پردازی، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بینایی افراد در جلسات چند ساعته و همایش های طولانی مدت، بسیار مهم است. این مطلب در برگزاری یک سخنرانی علمی نیز مورد توجه قرار می گیرد. در جریان این سنخنرانی ها افراد مطالب بسیاری را یادداشت می کنند و برای این منظور به نور کافی در محیط نیاز دارند.

در این خصوص توجه به روشنایی تابلوهای نصب شده در محیط نیز حائز اهمیت است و کارشناسان تجهیزات نورپردازی کلیه این فاکتورها را زیر نظر دارند. با بهبود کیفیت نورپردازی در محیط، کسالت و خمودگی در طول مدت برگزاری جلسات در شرکت کنندگان ایجاد نمی شود. همچنین وضوع تصاویر در سالن نیز افزایش می یابد. برای افزایش تمرکز حواس افراد توجه به نور سن سالن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سیستم های پخش و ضبط تصاویر

در میان تجهیزات سالن همایش، سیستم های پخش تصاویر نیز از جایگاه مهمی برخوردار هستند. برخی از این سیستم ها با هدف ضبط تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند که سن تالار شریعتی اصفهان را برای برگزاری انواع جلسات خبری نیز مناسب می کنند. دوربین های مخصوص برگزاری این همایش ها با سه پایه های مخصوص در محل های مناسبی نصب شده و زیر نظر کارشناسان مربوطه در جریان برگزاری هر همایش و اجلاسی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این سالن ها از نمایشگرهای باکیفیتی برای پخش تصاویر استفاده می شود. این تجهیزات سالن کنفرانس همه نیازهای شرکت کنندگان همایش ها را برآورده ساخته و برگزاری جلسات هم اندیشی علمی را ساده تر می کنند.

نکات انتخاب تجهیزات سالن همایش

برای انتخاب هر یک از این تجهیزات به چند نکته ساده نیز دقت می شود؛ به این ترتیب کیفیت تجهیز این سالن ها ارتقا می یابد:

  1. در نظر گرفتن متراژ سالن برای انتخاب هر یک از تجهیزات و سیستم های صوتی، تصویری و نور پردازی محیط بسیار مهم است. در هر متراژی از نوع خاصی از تجهیزات الکترونیکی استفاده می کنند. سن تالار شریعتی اصفهان با رعایت کلیه استانداردهای مربوط به متراژ فضا تجهیز شده است.
  2. توجه به بودجه مورد نظر نیز در خصوص انتخاب و خرید بهتر این تجهیزات اهمیت دارد.
  3. استفاده از تجهیزات جانبی در کنار هر یک از سیستم های نام برده شده، به بهبود برگزاری جلسات و همایش ها می انجامد
  4. در این خصوص در نظر گرفتن برند سازنده هر یک از تجهیزات مورد نظر نیز اهمیت دارد. این مسئله تعیین کننده کیفیت این اقلام در سالن همایش است.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص انتخاب بهترین تجهیزات سالن کنفرانس اطلاعاتی ارائه کردیم. در سالن شریعتی اصفهان که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واقع شده، بهترین و استانداردترین سیستم های صوتی، تصویری و نورپردازی برای برگزاری جلسات مختلف فراهم شده اند. به این ترتیب مراجعین بدون هیچ نگرانی به برگزاری مراسم های مورد نظر می پردازند. این سالن آرامش و راحتی حاضرین را در طول مدت برگزاری جلسه فراهم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته