برگزاری استارت آپ ویکند در اصفهان

زمانی که ایده‌ای در ذهن شکل می‌گیرد، همواره به دنبال عملی کردن آن هستیم. اگر به دنبال یک جمعی می گردید که درون آن بتوانید ایده خودتان را پرورش داده و آن را به شکل یک نقشه عملی در آورید، بهترین جا برای شما استارتاپ ویکند میباشد. استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی است که در سراسر دنیا در سه روز متوالی که انتهای هفته قرار دارد، برگزار می شود. در این تجمعات می توانید میان برنامه‌نویسان مدیران تجاری، علاقمندان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک باشید و با بیان ایده های خود برنامه ای عملی را تدوین کنید.

بدین ترتیب استارت آپ ویکند یک فرصت مناسب برای پرورش ایده ها و کسب ایده های جدید است. اگر شما هم میخواهید یک استارت آپ ویکند در اصفهان برگزار کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استارتاپ ویکند چیست؟

در معنای لغوی استارتاپ به معنای کسب و کار نوپا می باشد. که با یک ایده ساده و اولیه شروع به کار می کند. بنابراین به سرمایه گفت نیاز نداشته و با یادگیری سریع و تکنولوژی پیشرفت می کند. استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی تجربی ۵۴ ساعته می باشد. این تجمع به صورت سه روز متوالی در انتهای هفته برگزار می‌شود که در آن شرکت کنندگان پرانگیزه گرد هم می آیند تا ایده های خود را با یکدیگر ردوبدل کرده و یک گروه تشکیل سپس با تشکیل گروه بتوانند نیروی خود را به اجرا درآورند.

هدف از استارتاپ ویکند به منظور تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش عملی و علمی باشد. در این آموزش ها افراد مشتاق به راه اندازی کسب و کار با اصول علمی کسب و کار آشنا شده و ایده های خود را در قالب آن اجرا میکند.

سالن مناسب برگزاری استارت آپ در اصفهان

یکی از مدرن ترین و مجهزترین سالن های همایش، برای برگزاری استارت آپ ویکند اصفهان،  سالن همایش و کنفرانس دکتر شریعتی واقع در دانشگاه اصفهان می باشد. کل این سالن 410 نفر ظرفیت دارد و برای مهمانی های اداری، سمینارها، همایش ها، همایش ها، چیدمان میز کنفرانس و مبلمان سینمایی این سالن استفاده می شود. سایر امکانات برق اضطراری، آسانسور، تخته وایت برد، پرژکتور، آسانسور مهمان، سیستم برق اضطراری و سیستم های ایمنی می باشد. این سالن همایش اصفهان دارای موقعیت مکانی مناسب و قیمت های مناسب به منظور اجاره است.

هدف از استارت آپ ویکند

به طور کلی هدف اولیه برگزاری استارتاپ ویکند، برای ایجاد یک رقابت سالم در زمینه کارآفرینی و استارتاپ ها می باشد. همچنین ایده پردازان و مدیران برجسته با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. از طرف دیگر هدف برگزاری این رویدادها، رفع مشکلات موجود در جامعه به منظور به اجرا درآوردن ایده های جوانان می باشد. بدین ترتیب برخی از واحدهای دانشگاهی یا موسسات غیر انتفاعی فضایی در اختیار جوانان قرار می‌دهند. تا ایده های خود را به صورت یک برنامه عملیاتی ارائه کنند و آن را به اجرا در آورند. همچنین هدف از برگزاری مسابقه آماده سازی فضای کار تیمی برای رسیدن جوانان که ای دارند و موفقیت و آینده روشن است. همچنین از دیگر هدف های این رویداد ایجاد کسب و کارهای شخصی به صورت اصولی می باشد. علاوه بر آن لازم به ذکر است که این ایده ها باید جدی بود و کسی روی آن کار نکرده باشد.

استارت آپ های اصفهان

شهر اصفهان به دلیل موقعیت صنعتی و استراتژیکی خود در کشور فرصت های زیاد برای استارت آپ ها دارد. از این میتوانید با برگزاری استارت آپ ویکند فرصت های نو و جدید را کشف نموده و آن را عملی کنید. استارت آپ ویکند علاوه بر ایده، افراد مناسب را برای تشکیل تیم در مقابل شما قرار میدهد. البته برای خبرگزاری استارتاپ ویکند در اصفهان باید میدانید که چگونه می‌توانید آن را برنامه ریزی کرده و اجرا کنید. در قسمت بد به صورت گام به گام برگزاری ایونت استارتاپ ویکند در اصفهان را برای شما شرح داده ایم.

برگزاری ایونت استارت آپ ویکند در اصفهان

اگر به statrt up ها علاقه مند هستید و تجربه حضور در استارتاپ ویکندهای مختلف را دارید، اکنون می توانید از این تجربیات برای میزبانی یک رویداد استارتاپ ویکند استفاده کنید. اگرچه این رویداد یک رویداد غیرانتفاعی است و هیچ گونه پاداش مالی برای برگزارکنندگان به همراه ندارد، اما به تقویت صحنه استارتاپی کمک می کند و از این نظر بسیار مهم است.

  • تشکیل تیم برگزارکننده‌ استارتاپ ویکند

برای برگزاری ایونت استارتاپ ویکند در اصفهان باید از دو یا سه ماه قبل برنامه ریزی کنید. شما با یک رویداد بزرگ روبرو هستید و به یک تیم قوی و با انگیزه نیاز دارید. هسته اصلی برگزارکنندگان یک تیم دو یا چهار نفره است، اما برای انجام وظایف خود به کمک تیم اجرایی نیاز دارید. همچنین می توانید از داوطلبان برای انجام برخی وظایف در طول رویداد کمک بگیرید. بهتر است از چند روز قبل از برگزاری با تیم مدیریت و داوطلبان هماهنگی های لازم انجام شود.

  • انتخاب محل برگزاری رویداد استارتاپ ویکند

تصمیم گیری در مورد محل برگزاری رویداد یکی از مهمترین تصمیمات در فرآیند برنامه ریزی است. محل برگزاری میتواند اتاق کنفرانس، هتل یا فضای باز باشد. با توجه به تعداد شرکت کنندگان این مکان را انتخاب کنید، اما اگر فکر کنیم که استارت آپ ها می توانند به مدت 3 روز در آخر هفته برگزار شوند، می توانید از طیف دانشگاه ها استفاده کنید. ما به عنوان پیشنهاد، تالار شریعتی دانشگاه اصفهان را توصیه می کنیم.

  • انتخاب مربی‌های استارتاپ ویکند

از دیگر اقدامات حساس و حائز اهمیت در برگزاری استارت آپ ویکند در اصفهان، انتخاب مربی‌هاست. بهتر است مربی‌ها ساکن همان شهر باشند تا پس از رویداد ارتباطشان با تیم‌ها قطع نشوند و شرکت‌کننده‌ها بتوانند با مربی‌هایشان ارتباط برقرار کنند. همچنین  از راهنمایی‌هایشان استفاده کنند. مربی‌های انتخابی باید به مسیر استارتاپی آشنا باشند، پیچ و خم‌های مسیر را بشناسند و بتوانند تیم‌ها را به مسیر درست هدایت کنند و تجربه‌هایشان را به شرکت‌کننده‌ها منتقل کنند.

  • استفاده از گروه همیارها در استارتاپ ویکند

یک تیم خوب در استارتاپ ویکند گروهی از همیارانی است که مسئول مدیریت تیم‌ها و بررسی کار تیمی در گروه‌های مختلف هستند. آنها بررسی می‌کنند که آیا تیم از برنامه عقب مانده یا مشکلات رفتاری در بین اعضا وجود دارد و. . . علاوه بر این، همیاران، برنامه های مختلفی را به گروه اعلام نموده یا آموزش می دهند تا همه آنها برنامه ریزی شده و به خوبی درگیر شوند.

  • اهمیت پذیرایی در برنامه استارتاپ ویکند

نکته مهم بعدی که باید در مورد آن بحث شود. از آنجایی که می دانید شرکت کنندگان در 54 ساعت فشرده مراسم، مهمان شما هستند. بدین شکل بهتر است در این سه روز از غذاهای سبک و پر انرژی استفاده کنید تا تا اعضای تیم ها بتوانند به خوبی روی کارگروهی خود تمرکز کنند.

  • تشکر پایانی رویداد استارتاپ ویکند

لازم است در پایان استارتاپ ویکند از تیم مدیریت، داوطلبان، مربیان و اعضای هیئت داوران و همچنین تمامی شرکت کنندگانی که شما را در این رویداد همراهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته