ویژگی های یک سالن همایش خوب در اصفهان

بسیاری از اساتید ، شرکت ها ، برگزار کنندگان دوره های آموزشی و ورکشاپ ها یا شرکت هایی که قصد برگزاری جشنواره یا همایشی را دارند به دنبال یک سالن خوب برای مراسمات خود هستند. سالن های همایش خوب زیادی در اصفهان وجود دارد. اما چرا یک سالن مانند تالار شریعتی از سایر سالن های کنفرانس مورد استقبال قرار میگیرد؟ در این مقاله قصد داریم به بهترین ویژگی های یک سالن همایش خوب اصفهان بپردازیم. از شما تقاضا می کنیم برای شناسایی بهترین سالن همایش در اصفهان با ما همراه باشید. 

ویژگی های بهترین سالن همایش

همانطور که گفته شد سالن های برگزاری همایش و کنفرانس زیادی در اصفهان وجود دارد. علت اینکه یک سالن همایش خوب و مناسب در نظر گرفته می شود، ویژگی و امکاناتی است که به نسبت سایر تالارها برخوردار است. ویژگی ها و امکانت باعث می شود تا در هنگام برگزاری مراسم با مشکل یا مانعی رو به رو نشوید.  در ادامه به ویژگی های متمایز کننده سالن های همایش می پردازیم.

  • موقعیت مکانی مناسب تالار همایش

اولین ویژگی مهم تالارهای کنفرانس محل سالن ها می باشد. شاید به نظر برسد که محل برگزاری از اهمیت زیادی برخوردار نباشد و از آخرین اولویت های شما در برنامه ریزی همایش قرار گیرد. اما توجه داشته باشید که بر خلاف تصور شما انتخاب محل برگزاری می‌تواند برای شرکت کنندگان بسیار مهم باشد. بنابراین باید توجه کرد که سالن در کجای شهر قرار داشته و آیا دسترسی بازدیدکنندگان و مخاطبین راحت است یا خیر؟

اطلاع از محل برگزاری همایش و کنفرانس باعث میشود، مخاطبین برای رسیدن به همایش و کنفرانس شما دچار مشکل خاصی نشوند و به موقع در مراسم حاضر شوند. به عنوان مثال تالار شریعتی اصفهان در یکی از بهترین نقاط شهر قرار گرفته است. دسترسی به این سالن از طریق اتوبوس مترو و سایر وسیله های حمل و نقل بسیار امکان پذیر است. همچنین این مجموعه دارای پارکینگ نیز می باشد که قطعا مزیت مهمی به حساب خواهد آمد.

  • امکانات سالن همایش

سالن کنفرانس خوب اصفهان قطعا دارای امکاناتی است که برای برگزار کنندگان مزایایی دارد. بسیاری از افرادی که به دنبال یک سالن همایش خوب هستند، ابتدا به سراغ نیازسنجی رفته، تا بدانند برای ارائه مطلب خود دقیقاً به چه امکاناتی نیاز دارند. به عنوان مثال داشتن ویدئو پروژکتور، قلم ها و نمایشگرهای لیزری، میکروفون بیسیم، تخته وایت برد و لپ تاپ از جمله امکاناتی است که هر سالن همایش خوبی باید داشته باشد. در غیر این صورت به برگزاری همایش با مشکلات و موانعی روبرو خواهید شد.

  • تهویه مطبوع سالن همایش

هنگامی که یک همایش مهم برگزار میکنید هدف شما ارائه یک مطلب مهم است. همچنین افرادی که به کنفرانس یا همایش شما می آیند می خواهند از مطالب شما نهایت بهره را ببرند. بنابراین نباید چیزی خاطر آنها را مکدر کند. یکی از مهمترین ویژگی ها امکاناتی که باید برای تهویه مطبوع سالن است.

 زیرا در بسیاری از موارد شاهد بودیم که کیفیت علمی بسیار عالی بود اما به دلیل توجه به سیستم تهویه سالن همایش مهمان کلافه شده و گاه آن سالن را ترک کردند. بنابراین در هنگام انتخاب از سالم بودن سیستم تهویه اطمینان حاصل کنید . میتوانید از مسئول مربوطه نیز در راستای سلامت سیستم سوال کنید و گزینه های آن ها را در هنگام شرایط اضطراری بررسی نمایید. 

  • نورپردازی و روشنایی مناسب

نورپردازی در زمینه های زیادی کاربرد فراوان دارد و از پارامترهای است که باعث راحتی و آرامش مهمانان همایشات شما میشود. زیرا حس بهتری را برای مخاطبین شما ایجاد می‌کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وضعیت نور سالن بهتر است از مسئولین سالن اطلاعات مهم را کسب کنید. در برخی مواقع  لازم است نور سالن کاهش داده شود تا تصویر ویدئو پروژکتور بهتر نشان داده شود. همچنین گاهی نیاز است که به قدر کافی باشد تا رنگ ها و اشکال خود را به خوبی نشان دهد. اکنون میتوانید اهمیت نورپردازی را بهتر درک کنید.

 از دیگر نکاتی که باید برای نور سالن توجه داشته باشید حضور یک اپراتور حرفه ای به منظور کنترل نور سالن است. در صورت عدم حضور چنین اپراتوری ممکن است با دردسرهای زیادی روبرو شوید. در رابطه با حضور این افراد نیز می‌توانید اطلاعات جامع و دقیقی از مسئولین سالن کسب کنید.

  • اهمیت میز و صندلی سالن همایش

نوع میز و صندلی و چیدمان آنها در سالن کنفرانس اهمیت زیادی دارد. صندلی های خوب و راحت حس بهتری را برای مهمانان ایجاد میکنند. همچنین اگر سالن شیب دارد بدین ترتیب مهمانان میتوانند دید بهتری به استیج داشته باشند و برای یادداشت برداری دچار مشکل نخواهند شد. همچنین اگر به منظور مراسمات خود یک تالار همایش را رزرو می کنید باید توجه کنید که میز ها به تعداد بوده و در حالت استانداردی نیز چیده شده باشد.

  • معماری و دکوراسیون

این مورد بسته به نوع همایش یا کنفرانس شما ممکن است در اولویت مهم یا غیرضروری قرار گیرد. همچنین نوع معماری میتواند ذهنیت مخاطبین را به نسب شما تغییر دهد. اگر مخاطبین شما قشر خاصی از جامعه هستند که نیاز دارد در دیدگاه آنان بدرخشید قطعا معماری شیک و مدرن را انتخاب کنید. 

برگزارکنندگان خوش ذوق همایش ها یا کنفرانس ها به ارتباط میان معماری سالن و موضوع همایش واقف هستند و به خوبی می دانند که معماری چه ذهنیتی را از آنان در پیشگاه مخاطب میسازد. همچنین یک معماری خوب میتواند نشان دهد که شما چقدر به مخاطبین خود اهمیت میدهید. 

  • قیمت مناسب با بودجه بندی

قطعا در هنگام برنامه ریزی برای همایش یا کنفرانس هزینه ای را برای رزرو سالن در نظر گرفته اید. این هزینه برای شما بسیار مهم است زیرا میخواهید در ازای آن یک سالن خوب با امکانات مناسب را برای مدت کوتاه روزانه اجاره کنید. همچنین در مقابل مسئولین سالن ها با توجه به امکاناتی که در سالن ها برای شما فراهم می آورند، میزان ظرفیت میهمانان و نوع پذیرایی یا مراسم شما هزینه ای را برای اجاره در نظر میگیرند. 

برای انتخاب یک تالار کنفرانس خوب در ابتدا از سالن های متعددی با شرایط منطبق با خودتان استعلام قیمت کنید و سپس به بررسی های امکانات ، میزان ظرفیت و موقعیت مکانی بپردازید.

معرفی تالار شریعتی اصفهان 

در قسمت قبلی درباره ویژگی هایی که یک  سالن کنفرانس خوب اصفهان باید داشته باشد صحبت کردیم. اکنون می خواهیم تالار همایش شریعتی را به شما معرفی کنیم، که تمام شرایط فوق را دارا بوده و یکی از بهترین گزینه برای برگزاری همایشات و کنفرانس های شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته