برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشگاه ها

برگزاری جشن فارغ التحصیلی، به فضایی مناسب نیاز دارد که به نیازهای اجرای این برنامه ها پاسخ بدهد. این روزها صاحبین کسب و کارهای آموزشی، تحصیلی، سازمانی و… با برگزاری انواع جشن ها و مناسبت های مختلف، به توسعه هر چه بیشتر کسب و کار خود کمک می کنند. در این راستا وجود تالارها و فضاهای مناسب برای برگزاری این مراسم ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در این مطلب در رابطه با ویژگی های یک تالار استاندارد برای اجرای برنامه های رسمی و غیر رسمی گفت و گو می کنیم.

پذیرایی مناسب از شرکت کنندگان جشن

 تالار شریعتی اصفهان امکانات منحصر به فردی برای پذیرایی از حضار در برگزاری مراسم فارغ التحصیلی فراهم کرده است. به این ترتیب هر یک از این مراسم ها به صورت مجلل برگزار شده و به وضعیت افراد حاضر در سالن رسیدگی خواهد شد. به علاوه اهمیت پذیرایی در راستای برگزاری جشن فارغ التحصیل ها بیشتر است؛ چرا که افراد برای درک بهتر مفاهیم باید نیازهای اولیه خود را برطرف کنند.

سن استاندارد سالن

سالن کنفرانس اصفهان از سن با ابعاد استاندارد تشکیل شده است که امکان برگزاری جشن های مختلف را فراهم می کند. مراکز آموزشی خصوصی و دولتی می توانند، بر روی سن استاندارد این مجموعه انواع برنامه های خود را اجرا کرده و از قابلیت های موجود در آن استفاده کنند. طراحی زیبای این سن، برگزاری جلسات و جشن های مشتریان را باشکوه تر کرده و جلوه های بصری زیبای سالن را ارتقا می دهد.

چیدمان مناسب سالن

سالن همایش اصفهان با چیدمان زیبایی ساخته و طراحی شده است. چیدمان این سالن ها باید با سبک برگزاری جشن فارغ التحصیلی تطابق داشته باشد. انتخاب رنگ بندی محیط و تک تک لوازم به کار رفته در این مکان ها نیز بر روند اجرای مراسمات مختلف تاثیر می گذارد. در مرکز اصفهان با در نظر گرفتن این نکات مهم، دیزاین و طراحی فضا انجام شده است.انتخاب میز و صندلی های متناسب در فضای برگزاری مراسم دانشگاه ها نیز یکی از مهمترین ویژگی های این سالن ها به شمار می رود. در صورتی که میز و صندلی های سالن به درستی انتخاب نشده باشند، حاضرین در سالن احساس راحتی نخواهند داشت. به این ترتیب اختلالات زیادی در روند برگزاری جشن فارغ التحصیل در این مراسم ها به وجود می آید. در این خصوص قابلیت دسترسی شرکت کنندگان به سالن های برگزاری جشن نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد که تالار اصفهان این مهم را نیز مورد بررسی قرار داده و تمهیداتی برای آن در نظر گرفته است.

نکات مهم ساخت سالن برگزاری جشن

راه اندازی این سالن ها نیازمند رعایت چند نکته ساده است. در این سالن ها علاوه بر تجهیزات و لوازم کاربردی، از ابزارهای مختلفی برای اجرای بهتر مراسم ها استفاده می کنند. اما از همه مهمتر ساختمان این سالن ها است که باید با اصول استاندارد ساخت و آماده سازی فضای برگزاری جشن فارغ التحصیلی مربوط به دانشگاه ها همخوانی داشته باشد. برخی از نکات راه اندازی این سالن ها به شرح زیر می باشند:

سقف استاندارد سالن برگزاری جشن فارغ التحصیلی

در این بخش به ارتفاع سقف ها توجه می شود. سقف این مکان ها باید به گونه ای ساخته شود که افراد با حضور در سالن، احساس ناراحتی نداشته باشند. با افزایش تعداد جمعیت در یک محیط سربسته، احساس تنگنا و هراسی برای برخی افراد به وجود می آید. به همین خاطر ارتفاع سقف ها یک مسئله اساسی در ساخت سالن های برگزاری مراسم فارغ التحصیلی با ظرفیت بالا به شمار می رود.

به علاوه در بخش سقف سالن های برگزاری مراسم و جشن اداری، از سیستم های نوری به خصوصی استفاده می کنند. در صورتی که سقف سالن از اراتفاع استاندارد برخوردار نباشد، امکان ایجاد سیستم نور و روشنایی مطلوب در فضا وجود نخواهد داشت. این مسئله زیبایی ساختار سالن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده از سیستم تهویه

برگزاری مراسم فارغ التحصیلی با تعداد نفرات زیادی انجام می شود. در هر یک از این جلسات شرکت کننده ها ساعت ها در کنار هم می نشینند و به بررسی مسائل خود می پردازند. از این رو سیستم تهویه مطبوع هوا نیز از تجهیزات مورد نیاز در این مکان ها به شمار می رود.در تالار شریعتی اصفهان امکانات گسترده ای در راستای کنترل دما، رفت و آمد هوا و… در محیط فراهم شده اند که کیفیت برگزاری جلسات و جشن های مختلف را افزایش می دهد. به این ترتیب جریان هوای خنک در همه بخش های سالن وجود خواهد داشت و آرامش حاضرین فراهم می شود.

دیوارهای استاندارد سالن

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، دیزاین فضای برگزاری مراسم فارغ التحصیلی باید با رعایت استانداردهای کیفی انجام شود. در این میان نقش دیوارهای داخلی سالن نیز بسیار پر رنگ است. در دکوراسیون فضای سالن های بزرگ، از رنگ روشن برای دیوارها استفاده می شود. به همین خاطر دیوارهای این مکان ها اغلب سفید رنگ یا کرم هستند. به علاوه انتخاب دیزاین شلوغ برای این مکان ها سبب از بین رفتن تمرکز هواس حاضرین می شود. این مسئله در برگزاری جشن ها اختلالی ایجاد نمی کند؛ اما برای برگزاری مراسم های رسمی و کنفرانس های علمی مشکلات متعددی به همراه خواهد داشت. پس دیزاین دیوارهای سالن باید ساده انتخاب شود.

قابلیت های الکترونیکی سالن

برگزاری مراسم فارغ التحصیلی با استفاده از برخی امکانات الکترونیکی، امکانات ارائه و… انجام می گیرد. به این ترتیب هر یک از برگزار کننده ها به اهداف خود از برگزاری این جشن ها دسترسی خواهند داشت. پریزهای برق در این سالن ها در دسترس همه حاضرین قرار داده می شوند. این امکانات قابلیت شارژ تلفن های همراه، وسایل الکترونیکی و… را برای افراد حاضر در سالن فراهم می کنند. به علاوه قابلیت های اتصال به اینترنت در این سالن ها نیز از مهمترین امکانات موجود به شمار می روند.

در این مکان ها امکاناتی برای ارائه تصاویر و فایل های ویدیویی به حاضرین جشن فارغ التحصیلی نیز تامین شده اند. از جمله آن ها می توان به ویدیو پروژکتورهای حرفه ای اشاره کرد که در بخش سن مورد استفاده قرار می گیرند. امکانات صوتی و نوری محیط نیز از مهمترین تجهیزات الکترونیکی به کار رفته در فضای سالن به شمار می روند.

جمع بندی

تالار شریعتی اصفهان کلیه استانداردهای فوق را در راه اندازی سالن های همایش و برگزاری جشن ها و مراسم ها رعایت کرده است. به همین خاطر بهترین امکانات را برای برگزاری و اجرای این برنامه ها فراهم می کند. در سال های اخیر میزان برگزاری انواع  جشن های فارغ التحصیلی در میان مراکز آموزشی افزایش یافته است. این مسئله نیاز به ارتقای سطح کیفی سالن های برگزاری این مراسمات را نیز تشدید می کند. به همین دلیل سالن شریعتی با بهترین امکانات در خدمت مشتریان عزیز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته